Пошук
Головна / Досягнуті результати / Податкова сфера

Податкова сфера

Оновлено 25.08.2025

EU4PFM підтримує Міністерство фінансів України та Державну податкову службу у вдосконаленні податкового адміністрування та впровадженні найкращих практик ЄС

Сприяння добровільному дотриманню податкового законодавства для платників податків
Розроблено та оновлено безкоштовні ПРРО для бівнесу
Модернізовано Контакт-центр ДПС
Розроблено та опубліковано прототип SAF-T UA для бізнесу
Впровадження стандартів ОЕСР щодо прозорості обміну інформацією
Розроблено Стратегію комплаєнсу щодо CRS для ДПС відповідно до рекомендацій ОЕСР
Правову базу приведено у відповідність до стандартів ЄС та ОЕСР (CRS/CbC, ПДВ, акциз, податок на прибуток підприємств)
Розроблено та прийнято Верховною Радою законодавство про CRS/CbC/EOIR
Розроблено програмне забезпечення для автоматичного обміну інформацією за стандартами CRS/CbC
Запроваджено перший автоматичний обмін інформацією за Загальним стандартом звітності (CRS)
Підвищення ефективності податкового адміністрування
Розроблено та подано до Парламенту законопроєкт щодо імплементації Директиви про адміністративну співпрацю (правила звітування для цифрових платформ)
Розроблено систему для адміністрування податкових спорів для ДПС
Автоматизовано процеси обліку сплачених податків у розрізі територіальних громад
Узгодження із законодавчою/адміністративною базою ЄС у сфері оподаткування:
  • Надано детальний перелік законодавства ЄС з рекомендаціями щодо пріоритетів для дотримання законодавства ЄС у сфері оподаткування
  • Основні операційні (ІТ) рішення, що застосовуються в податковій системі ЄС, представлені та продемонстровані на практиці під час навчальних візитів до податкових органів Литви та Словаччини
  • Надано допомогу у підготовці до скринінгу з акцентом на відповідність українського законодавства законодавству ЄС в рамках переговорів щодо Глави 16 “Оподаткування”
  • Проведено комплексний аналіз гармонізації законодавства України з ПДВ з Директивою ЄС про ПДВ відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС
  • Підготовлено порівняльні таблиці відповідності українського законодавства податковим директивам ЄС (2006/112/ЄС, 2009/132/ЄС; 86/560/ЄЕС, 2007/74/ЄЕС, 2008/9/ЄЕС, 2006/79/ЄЕС, 2020/262, 92/83/ЄЕС, 92/84/ЄЕС, 2011/64/ЄС, 95/60/ЄС, 2003/96/ЄС, 2016_1164, 2003/49/ЄС, 2011/96/ЄС, 2009/133/ЄС, Арбітражна конвенція ЄС_90_463, Кодекс поведінки щодо імплементації Конвенції про усунення подвійного оподаткування стосовно коригування податків на доходи асоційованих підприємств, 2017/1852, 2011/16/ЄС, 2010/24/ЄС)
  • Готуються Порівняльні таблиці відповідності українського законодавства Імплементаційним регламентам Комісії ЄС з ПДВ, акцизного податку та адміністративного співробітництва
  • Підтримано розробку первинних та вторинних законодавчих актів щодо імплементації Типових правил звітності операторів платформ ОЕСР щодо продавців у шеринговій та гібридній економіці/(Типові правила звітності операторів платформ) та положень DAC7
  • Надано експертну підтримку при розробці проекту змін до Податкового кодексу України, спрямованих на імплементацію актів законодавства ЄС у податковій сфері (вирівнювання пільг з ПДВ, імплементація АТАД)
  • Розроблено методичні рекомендації щодо застосування рішень Суду Європейського Союзу (СЄС) при здійсненні заходів податкового контролю, розгляді скарг платників податків та вирішенні податкових спорів.
Імплементація стандартів ОЕСР щодо автоматичного обміну інформацією (AEOI) відповідно до стандартів КІК та CRS:
  • Представлено міжнародний досвід та надано рекомендації щодо розвитку бізнес-процесів в податковій адміністрації, застосування ІТ-рішень, використання інформації, отриманої в рамках АЕОІ, для цілей податкового контролю
  • Надано рекомендації щодо розробки нормативно-правових актів з питань запровадження автоматичного обміну податкоовою іноормацією ; надано підтримку в розробці первинного законодавства щодо CRS (прийнято Парламентом, Закон № 2970-IX); надано підтримку в розробці підзаконних нормативно-правових актів щодо CRS .
  • Розроблено проекти методологій розгортання ІТ CRS/CbC; розроблено та впроваджено ІТ-підсистему автоматичного обміну податковою інформацією як складову ІТ-системи міжнародного автоматичного обміну інформацією
  • Розроблено проект методології ДПС щодо процедур CRS; розроблено проект Стратегії комплаєнсу ДПС у сфері CRS
  • Проведено семінари щодо (1) практики застосування CRS для інших установ та асоціацій, (2) використання даних CRS для цілей податкового контролю та (3) відповідності підзвітних  фінансових інституцій  новим вимогам CRS щодо належної обачності та звітності
  • Надано підтримку Мінфіну та ДПС в оцінці управління інформаційною безпекою та оцінці конфіденційності та захисту даних, проведених Глобальним форумом ОЕСР з питань прозорості та обміну інформацією для податкових цілей
  • Надано підтримку у розробці підзаконних актів щодо звітності CbC.
Підтримка вдосконалення податкового законодавства з метою імплементації практики ЄС/ОЕСР у сфері оподаткування:
  • Надано методологічну підтримку при розробці та обговоренні положень податкового законодавства щодо імплементації заходів BEPS
  • Надано рекомендації щодо (1) застосування принципу “превалювання сутності над формою”, методів непрямого оподаткування, розподілу відповідальності, (2) імплементації практики ЄС щодо заходів податкового контролю за тіньовою  економікою, включаючи електронну торгівлю через електронні платформи, використання прямих та непрямих методів для зменшення тіньової ї діяльності та практики повідомлення про порушення, (3) застосування методів непрямого оподаткування: законодавчі положення, судова практика, а також внутрішня методологія податкового адміністрування за цією ініціативою, (4) імплементації процедур взаємного узгодження і угод про попереднє узгодження ціноутворення
  • Надано підтримку для участі у заходах Глобального форуму ОЕСР
  • Надано експертну підтримку Мінфіну під час розгляду на Глобальному форумі ОЕСР питання імплементації стандарту обміну інформацією за запитом (EOIR)
  • Розроблено (прийнято Парламентом) законодавство, що враховує рекомендації ОЕСР стандарту обміну інформацією за запитом (EOIR)
  • Розбудовано інституційну спроможність шляхом фінансування доступу до міжнародних платформ знань та перекладу документів.
Створення системи управління податковими ризиками:
  • Надано рекомендації високого рівня щодо побудови комплексної системи управління податковими ризиками, функцій управління податковими ризиками, стратегії управління ризиками та методології ідентифікації ризиків
  • Надано підтримку в розробці стратегії податкового комплаєнсу
  • Надано рекомендації щодо функціональних вимог та структури Сховища даних
  • Надано підтримку в розробці функціональних вимог до інформаційної системи касових апаратів (CRIS).
Впровадження електронного аудиту:
  • Надано рекомендації щодо електронного аудиту, його методології та бізнес-процесів в податкових органах; проведено огляд бізнес-процесів для впровадження електронного аудиту
  • Розроблено функціональні та технічні вимоги до програмного забезпечення електронного аудиту
  • Надано методологічну підтримку та профінансовано розробку технічного опису стандартного аудиторського файлу SAF-T UA (версії 1.0 та 2.0)
  • Розроблено методологію електронного аудиту (аудиторські тести)
  • Надається експертиза для ДПС для проведення роз’яснювальної роботи з платниками податків
  • Впроваджується ІТ-система для проведення Е-аудиту.
Удосконалення аудиту трансфертного ціноутворення:
  • Надано підтримку в розробці проектів нормативно-правових актів щодо застосування правил забезпечення відповідності умов контрольованих товарних операцій принципу “витягнутої руки”
  • Проведено аналіз бізнес-процесів функції податкового контролю за забезпеченням відповідності умов контрольованих операцій принципу “витягнутої руки”
  • Розроблено та впроваджено ІТ-систему для обробки великих обсягів даних, оцінки та ідентифікації ризиків трансфертного ціноутворення.
Впроваджено модель централізованого обслуговування шляхом модернізації контакт-центру ДПС:
  • Представлено кращий міжнародний досвід щодо розвитку бізнес-процесів контакт-центру податкової адміністрації та надано рекомендації міжнародних експертів
  • Розроблено Концепцію нової моделі обслуговування платників податків для Контакт-центру ДПС та сервісних центрів ДПС
  • Впроваджено сучасну концепцію Контакт-центру ДПС, включаючи придбання сучасного ІТ-обладнання та програмного забезпечення
  • Проведено комплексну комунікаційну кампанію з просування послуг модернізованого Контакт-центру
  • Розроблено проект Концепції вимірювання якості послуг (для модернізованого контакт-центру).
Впровадження електронних касових апаратів:
  • Надано рекомендації щодо (1) практики ЄС щодо впровадження електронних касових апаратів, ІТ-архітектури та процедур роботи касових апаратів; (2) практики ЄС щодо використання даних касових апаратів для цілей управління ризиками та податкового контролю; (3) практики ЄС щодо правового регулювання роботи касових апаратів
  • Розроблено безкоштовний мобільний додаток для касових апаратів для IOS та Інтернету, а також вдосконалено версії для Android та Windows
  • Підтримано комунікаційну кампанію з розширення сфери застосування електронних касових апаратів
  • Електронний каталог – автоматизований інструмент для правильного визначення коду (номенклатури) товарів чи послуг, які реєструються платниками податків у касових апаратах. Розроблено та запущено. ДПС та платники податків мають більш точні дані для аналізу та звітності.
  • Розроблено Систему обліку даних РРО (CRIS) для збору, зберігання, обробки даних з касових апаратів, перевірки автентичності та достовірності розрахункових документів.
Створення Єдиного податкового рахунку:
  • Надано підтримку в розробці підзаконних актів щодо запровадження та функціонування єдиного податкового рахунку
  • Розроблено та запущено модуль ренкінгу  Єдиного податкового рахунку  (інструмент для обміну інформацією про податкові зобов’язання з Державною казначейською службою України)
Посилення захисту податкових спорів в апеляційному та судовому порядку:
  • Представлено європейську законодавчу та судову практику з питань оподаткування та процедур розгляду податкових спорів, а також заходів із запобігання податковим спорам
  • Надано рекомендації щодо порядку вирішення податкових спорів за допомогою процедури мирової угоди та медіації
  • Надано підтримку в підготовці проекту змін до законодавства щодо вдосконалення процедури податкових спорів
  • Розроблено методології для категорій справ у податкових спорах
  • Розроблено функціональні вимоги до ІТ-системи адміністрування податкових спорів на стадії адміністративного оскарження та судового розгляду, а також розроблено ІТ-рішення E-case.
Удосконалення адміністрування податку на майно:
  • Надано рекомендації щодо вдосконалення адміністрування майнових податків з урахуванням кращих міжнародних практик з адміністрування майнових податків.
Удосконалення управління податковим боргом:
  • Надано рекомендації щодо вдосконалення адміністрування податкового боргу з урахуванням передового міжнародного досвіду та рекомендацій щодо покращення адміністрування податкового боргу
  • Підготовлено проект функціональних та технічних вимог для автоматизації адміністрування податкового боргу
  • Практика щодо національного законодавства, впровадження бізнес-процесів та розробки методологій в податковому органі для оптимізації функції стягнення податків, а також відповідні ІТ-рішення для автоматизації процесів адміністрування боргу  було презентовано під час навчального візиту представників ДПС до Литви.
Удосконалення адміністрування акцизного податку:
  • Проведено огляд бізнес-процесів адміністрування акцизних марок
  • Надано підтримку в розробці проектів нормативно-правових актів, що регулюють адміністрування акцизних марок.
Забезпечення єдиного підходу до податкового законодавства:
  • Розроблено та запущено новий веб-портал ДПС. Він пропонує більш зручний інтерфейс, спрощує пошук інформації та має покращений дизайн
  • Надано допомогу ДПС у підготовці інформаційних листів ДПС для платників податків щодо  застосування норм нового податкового законодавства
  • Надано допомогу Мінфіну у підготовці Узагальнюючих податкових консультацій з питань застосування  норм податкового законодавства.
Підписатися на нашу розсилку