Пошук
Головна / Мобілізація доходів та Горизонтальні функції та управління

Мобілізація доходів та горизонтальні функції та управління

Компонент 3 «Мобілізація доходів» передбачає зміцнення інституційної та організаційної спроможності системи управління державними фінансами у впровадженні та реалізації сучасної стратегії сприяння дотриманню платниками податків податкового законодавства; ефективному управлінні ризиками; розширенні податкової бази, зокрема шляхом удосконалення обміну податковою інформацією з іншими країнами; гармонізації податкового та митного законодавства України із законодавством ЄС; впровадженні кращих світових практик у податковій та митній сферах. Компонент 4 «Горизонтальні функції та управління» забезпечує підтримку системи управління державними фінансами в Україні у розробці та впровадженні сучасних методів управління людськими ресурсами, включаючи антикорупційні заходи, адаптацію та автоматизацію робочих процесів, покращення планування, реалізації та моніторингу реформ.
Детальніше
Загальна мета

Сприяння зміцненню інституційної та організаційної спроможності системи управління державними фінансами у податковій та митній сферах

Конкретні цілі

Сприяння зміцненню спроможності щодо впровадження заходів податкового комплаєнсу та розширення податкової бази;

Сприяння вдосконаленню митних процедур відповідно до стандартів ЄС;

Сприяння підвищенню ефективності роботи митних органів для протидії ухиленню від сплати податків та сприяння торгівлі;

Сприяння зміцненню спроможності установ системи управління державними фінансами у сфері інституційного розвитку та впровадження антикорупційної політики

Основна діяльність

Податки

Митниця

Управління персоналом / Реформа державного управління

IT

01 Компонент 3: Мобілізація доходів

Посилити спроможність для впровадженні нової стратегії дотримання податкового законодавства та розробці механізму оцінки відповідності шляхом підтримки:

  • розробки проєкту нової стратегії дотримання податкового законодавства та впровадження комплексного механізму оцінки та показників відповідності;
  • розробки методології оцінки недоліків податкових норм;
  • запровадження інших заходів щодо сприяння добровільному дотриманню податкових вимог та сплаті податків.

Посилити спроможність у перегляді та адаптації бізнес-процесів у податковій та митній адміністрації шляхом підтримки:

  • розробки комплексного бізнес-процесу управління справами в ДФС;
  • вдосконалення функції податкового аудиту, включаючи електронний аудит та розробку та оновлення критеріїв / моделей / інструментів оцінки ризиків;
  • вдосконалення функції подання та сплати, включаючи податковий облік та електронні послуги для платників податків (електронний рахунок платника податків, єдиний рахунок для сплати податків, система податкового консультування, кол-центр ,тощо);
  • вдосконалення функцій повернення та стягнення податкового боргу (система електронного ПДВ, сегментовані процеси погашення податкового боргу, тощо).

Посилити спроможність у створенні та функціонуванні нової служби фінансових розслідувань шляхом підтримки:

  • визначення організаційної структури, набору персоналу та визначення ролей;
  • розбудови спроможності в сфері фінансових розслідувань;
  • автоматизації ключових функцій, забезпечення обладнанням;
  • сприяння набору персоналу та його професіоналізації.

Посилити спроможність у розширенні податкової бази в Україні, зокрема, через вдосконалення інформаційних потоків, пов’язаних з оподаткуванням, за рахунок підтримки:

  • реалізації Плану дій BEPS (План заниження податкової бази і виведення прибутку з-під оподаткування);
  • аналізу можливостей розширення бази оподаткування майна;
  • визначення непрямих методів контролю над доходами громадян, доступу до банківської таємниці;
  • врегулювання питань контролю та оподаткування електронної комерції, у тому числі транскордонної;
  • забезпечення ефективного податкового адміністрування конкретних видів діяльності та галузей;
  • автоматизації процесів виявлення ризиків трансфертного ціноутворення;
  • приєднання до Ініціативи ОЕСD (Організації економічного співробітництва та розвитку) з автоматичного обміну інформацією про іноземні фінансові рахунки, запровадження Звітності за країнами з іноземними компетентними органами;
  • надання технічної допомоги в галузі процедур прийому інформації, зберігання даних, безпеки даних та захисту інформації;
  • підготовки до другого туру експертної оцінки EOIR (Обмін інформацією на вимогу) на Глобальному форумі з питань прозорості та обміну інформацією для цілей оподаткування.

Посилити спроможність в сфері наближення митного законодавства та нормативних актів до законодавства ЄС та передової міжнародної практики, а також його впровадження за допомогою, зокрема, підтримки:

  • впровадження Нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS), що охоплює підтримку з правових питань, створення адміністративної структури та впровадження NCTS-сумісної національної заявки на транзит, на основі національної заявки на транзит NCTS, яка в даний час використовується державами-членами ЄС, розробка функціональних вимог, технічних специфікацій та забезпечення якості закупівлі послуг з розробки програмного забезпечення;
  • створення системи фінансових гарантій України, узгодженої з митним законодавством ЄС;
  • гармонізації митного законодавства України з UCC (Митним кодексом ЄС) та відповідними актами, а також з Положенням, що встановлює систему звільнення від мита ЄС, підтримка в імплементації нещодавно прийнятих положень;
  • гармонізації митного законодавства України з UCC та делегованими а також імплементуючими актами (Положення № 2015/2446 та 2015/2447) щодо реалізації концепції Уповноваженого економічного оператора (УЕО).

Посилити спроможність податкової та митної адміністрації протидіяти ухиленню від сплати податків та вжити заходів щодо спрощення торгівлі шляхом підтримки:

  • гармонізації митного законодавства України з UCC та її делегованими та імплементуючими актами (Положення № 2015/2446 та 2015/2447) щодо пост-митного контролю та митного аудиту;
  • застосування Конвенції PEM (Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження), визначення статусу походження товарів, застосування тарифних заходів ЄС, тощо;
  • реалізації Стратегії розвитку системи управління ризиками на митниці;
  • посилення контрольних можливостей митних оцінок української митниці.
02 Компонент 4: Горизонтальні функції та управління
  • Підтримати реформу управління персоналом в установах УДФ в контексті реформи державного управління, а саме розробка та впровадження сучасної політики щодо управління персоналом (включаючи стратегію управління персоналом Мінфіна та веб-сторінку з управління персоналом в Інтранеті Мінфіна), систему початкового та постійного навчання (включаючи онлайн портал навчання Мінфіна), а також розробку та впровадження правил внутрішньої безпеки, цілісності та антикорупційної політики;
  • Підтримувати інституційний розвиток в контексті реформи державного управління, а саме через перегляд функцій, перегляд бізнес-процесів, адаптацію та управління змінами (включаючи інституційну та організаційну реформу Державної фіскальної служби);
  • Посилити спроможність для планування, моніторингу, консультацій та звітності щодо реформи УДФ;
  • 4. Посилити спроможність в галузі ІТ управління та управління ІТ-проєктами для підтримки, зокрема, покращеної взаємодії IOT та обміну інформацією між Міністерством фінансів, Державною фіскальною службою та Державною казначейською службою;
  • Підтримувати автоматизацію функцій в УДФ відповідно до пріоритетів, визначених у плані розвитку державних ІТ-систем для УДФ, шляхом закупівлі ІТ-обладнання, ІТ-рішень та послуг з розвитку ІТ, які відносяться, але не обмежуються, до бюджетного процесу, бухгалтерського обліку, казначейства та контролю видатків, мобілізації доходів та сприяння торгівлі, розслідування фінансових та економічних злочинів, державних закупівель, внутрішнього контролю і зовнішнього аудиту, онлайн портал навчання Мінфіна та ІТ-безпеки.
Напрями роботи
Підписатися на нашу розсилку